Hoe was het dit jaar op Thassos?

  • will

    Omdat we dit jaar niet naar Thassos zijn geweest (wel naar Lesvos en Parga) vragen we ons af: hoe was het dit jaar op Thassos

  • jota

    Hallo Will,

    Ik wist niet dat er ook een Thassos-prikbord was, dus vandaar mijn late reactie.

    Ik woon op Thassos, dus wat wil je weten over dit jaar? Waar ga je altijd naar toe op Thassos?

  • will

    Hieperdepiep hoera, er komt beweging.

    Dank Jota

    Wij gaan alle keren naar Golden Beach; de eerste 2 jaar naar Skala Panaya en de laatste keer (2007) naar Skala Potamia.

    We hebben in 2007 gemerkt dat er nogal wat verandert, nu er vrij veel Roemenen, Bulgaren en Tsjechen komen.

    Ook gaan bedrijven over in handen van mensen uit het voormalige oostblok en zo zal de sfeer ook wel wat veranderen.

    Hoeft niet altijd negatief te zijn, zoals wij in Parge met Noren in “ons” complex meemaakten, maar we merkten in 2007,

    dat het gemoedelijke er een beetje af was.

    Wanneer de bewoners in de gaten hadden dat we uit Nederland kwamen, was het ijs al snel gesmolten.

    De Nederlanders hebben vlgs. ons toch een goede naam in Griekenland en daar moeten we maar gebruik van maken.

    Positief dan, bedoel ik.

    Ik heb gezien op jou site dat je vlak boven Limenaria zit en ook de appartementen bekeken.

    Ziet er heel mooi uit en je bent vandaar uit ook snel in Theologos, Potos, Mariës en Skala Marion.

    Limenaria trekt ons niet zo; het geschooi van de mensen voor de taverna's vonden we niet leuk en we

    vonden ze erg opdringerig. Kan natuurlijk ook persoonlijk zijn. In Harlingen, hier vlak bij, zie je zoiets nooooooooit.

    Raar he……..

    Wel, zo eerst maar, als goede starter.

    Nu maar eens kijken of er reacties komen.

    Kalispera allemaal en ik ga aan de ouzo ! (zonder ijs……..)

  • Jota

    Hallo Will,

    Zoals je zelf al constateerde zit ik aan de andere kant van het eiland en ben dus niet zo bekend op Golden Beach. Ik weet alleen dat ik het daar de afgelopen jaren voller en voller heb zien bouwen. Maar ja, waar niet op het eiland.

    Ook wij wachten voorzichtig af hoe het zal gaan met de vakantiegangers uit het voormalig oostblok en het kopen van grond door hun projectontwikkelaars. Hier aan de zuidkant valt het tot op heden nog wel mee.

    Ik deel je mening over Limenaria niet helemaal. Behalve bij de taverna's aan de “hotelboulevard” vind ik ze niet opdringerig, maar goed dat blijft persoonlijk natuurlijk. Zelf wonen we in Kalivia. Dat is nog gewoon een Grieks dorpje en nauwelijks toerisme. En als we eens wat meer leven willen, zit je zo in Limenaria of de andere omliggende plaatsjes.

    Ik vind het leuk dat Thassos ook een eigen prikbord heeft gekregen en nu maar hopen dat het hier ook een beetje levendig wordt. We hebben de eerste stappen in elk geval gezet!

    Enneh… Yammas!

  • Louloudia

    Ik mag de stofzuiger even proberen van Bas….als dit te lang blijft staan, excuus…