Villa Victoria

  • Carel

    Na eerder op Thassos te zijn geweest in 1989 (Thaasostad) en in 2005 (Potos) willen wij er komend jaar weer naar toe. Wij hebben ons oog laten vallen op Villa Victoria vlakbij Thassosstad. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze accomodatie.

    Op vakantiereiswijzer en zoover zijn nog geen recensies geschreven. Ook in toeristiek wordt deze acco nog niet vermeld.

    Wat we erg graag willen weten of er in de nabijheid een supermarkt en tavernes zijn gelegen of dat we voor onze boodschappen en eten moeten uitwijken naar Thassostad (ca. 5 km verwijderd).

    Alvast bedankt voor de info

    Carel

  • Jota

    Hallo Carel,

    Helaas kan ik je niet helpen en het is nog erg rustig op dit prikbord…

    Maar misschien kun je je vraag stellen op www.thassos-forum.de

    Dit is een erg actief forum van “Thassofielen” dus het zou me niet verbazen, dat ze je daar verder kunnen helpen.

    In elk geval veel plezier op Thassos!

  • Carel

    Hallo Jota,

    Dank je wel voor deze tip. Ik heb er al wat rondgekeken en nuttige informatie gevonden. Weliswaar nog niet over Villa Victoria maar wel over autoverhuurbedrijven. Wij hadden j in 2005 een auto gehuurd ergens in Limenaria. Geen idee meer hoe die zaak heette. Dank zij jouw tip weten we nu weer dat het verhuurbedrijf Speedy heet. Op hun site staat een foto van de eigenaar en zijn vrouw en die herkenden we direct. Volgens ons is zij een Zuid-Afrikaanse of heeft daar langere tijd gewoond.

    In elk geval gaan we daar weer onze auto huren.

    Nogmaals bedankt en veel plezier op Thassos.

    Carel

  • Jota

    Allereerst de beste wensen voor 2009.

    Carel je boft! Ik ben inmiddels even in Nederland en op weg naar de ferry kwam ik langs… Villa Victoria!

    Ik kon in de gauwigheid niet zien of er een restaurantje/supermarktje in de buurt was, maar het lijkt me niet. Het ligt namelijk aan de weg nog een heel stuk vóór Limenas (komende vanaf Prinos). Lopen naar Limenas is dus niet echt een optie, vooral niet omdat de weg redelijk druk is en bochtig. Althans dat is mijn mening.

    Voor wat betreft je keuze voor Speedy sluit ik mij zeker aan. Mijn gasten (ik verhuur wat accommodaties rond Limenaria, zie www.thassos-vakantiewoningen.nl) zijn altijd zeer tevreden over Speedy. En ja, Claudette is inderdaad Zuid-Afrikaanse.

    Veel voorpret nog!

  • Carel

    Hoi Jota,

    Ook voor jullie de beste wensen voor 2009. Hartelijk dank voor de aanvullende info over Villa Victoria. Jullie opmerking bevestigt wat wij al veronderstelden. Lekker rustig gelegen en geen horeca etc. in de directe omgeving. Wordt dus een auto huren bij Claudette (nu herinneren wij ons deze naam weer). Wij verheugen ons er al op om weer lekker te wandelen op Thassos. Dat is er de vorige keer niet echt van gekomen omdat wij de directe omgeving van Potos niet zo leuk vonden om daar te wandelen. We zijn wel een aantal keren via Pefkari en de Krupp villa/ fabriek naar Limenaria gelopen. We hadden toen 4 dagen een auto gehuurd bij Speedy en daarmee hebben we het eiland verkend en zo hier en daar een wandeling gemaakt maar nog veel meer wandelingen niet gemaakt.

    Jullie hebben een leuke site, we hebben er met veel genoegen naar gekeken.

    Groetjes

    Carel