eerste keer naar Thassos

  • thea

    Dag,

    in april gaan wij naar appertement Conti, ik als echte Griekofiel, en mijn man voor het eerst naar Griekenland.

    We willen wandelen, snorkelen, eiland verkennen, rust en lekker eten.

    Alle tips zijn welkom!

    Vr gr, Thea

  • will

    Hallo Thea,

    Welkom op dit prikbord.

    Het bestaat nog niet zolang en als je veel over Thassos wilt weten, dan kun je op prikbord Griekenland wel terecht.

    Ik zal toch een poging wagen:

    wij gaan deze zomer voor de 4e keer naar Thassos en we bivakkeren in Skala Potamias.

    Skala Potamias ligt aan de oostkant van het eiland aan de Golden Beach en dan helemaal rechts als je met het gezicht naar zee staat.

    Golden Beach is 3 km lang en heeft langzaam in zee aflopende zandstranden.

    Helemaal links ligt Skala Panaya (ook wel Chrissy Amoudia genoemd)

    Ben trouwens benieuwd waar app. Conti is……..

    Ik ga hier natuurlijk niet het hele eiland beschrijven, maar de belangrijkste plaatsen zijn de hoofdstad Limenas, Limenaria en Potos aan de kust en de dorpen Panaya, Potamia en Theologos in het binnenland.

    Daarnaast zijn er nog genoeg andere dorpjes ook om te bekijken.

    Er loopt een z.g. ringweg rondom het eiland van ongev. 100 km lang en er gaan per dag 4 bussen geloof ik.

    Om te snorkelen moet je natuurlijk een rotsachtige bodem hebben en als tip zou ik dan naar Aliki gaan.

    Als je wilt wandelen is het boekje van Roos Gruwel onontbeerlijk.

    Het is in het Nederlands geschreven en op Thassos te koop en Roos geeft ook een z.g. picknick wandeling.

    Op maandag is er een grote markt in Prinos en 's-middags is het natuurlijk overal uitgestorven (zoals het hoort)

    Zoek je een strand(je) waar je zonder kleding mag zwemmen, dan kun je op het linker gedeelte van Paradisebeach terecht (en verder natuurlijk op een verlaten strandje)

    Wel, dit zijn wat tips en als je wat Googlet op die namen, dan vind je van alles.

    Wanneer gaan jullie?

    Oh ja, let onderweg van Kavala naar Keramoti ook eens op de ooievaars op daken van kerkjes. Is leuk om te zien.

    Alsook de zwaluwen die nestelen en broeden op de veerboot.

    Veel plezier !

    will

  • Jota

    Hallo Thea,

    Thassos heeft te veel om op te noemen. Will heeft al een tipje van de sluier opgelicht en dat is al een heel verhaal geworden.

    April is een hele mooie tijd, alles staat in bloei. En 19 april is het Grieks Pasen, onvergetelijk om mee te maken.

    Ik weet niet waar App. Conti ligt, dus ik heb geen idee aan welke kant van het eiland je verblijft, maar elke hoek van het eiland heeft z'n eigen charmes. Op mijn website www.thassos-vakantiewoningen.nl staat ook wat info over het eiland. Misschien heb je daar wat aan, en anders vind je ook veel op www.thassos-island.de

    En zit je toch nog met vragen, stel ze dan gerust.

    Uitgaande van jouw wensen, denk ik dat je een heerlijke vakantie zult hebben op Thassos en je man Griekofiel gedoopt kan worden ;)

  • thea

    Bedankt voor jullie reactie,

    We gaan eind april, en Conti ligt in Limenas.

    Heb zo langzamerhand al heel wat info bij elkaar gesprokkeld, en we hebben er zin in.

    Het zeewater zal nog wel koud zijn, en ik las ergens dat je in die tijd een lange broek en fleece trui mee moet nemen.

    Gr, Thea

  • will

    Limenas is de hoofdstad en dus zijn jullie vanaf de boot zo op de plaats bestemming.

    Eind april is het soms ('s-avonds) nog frisjes, dus zul je wel iets nodig hebben.

    Onze dochter is 1 keer zo vroeg naar Griekenland geweest en die vertelde, dat lang

    alle tavernes dan nog niet open zijn. Maar er zijn er altijd genoeg te vinden lijkt me.

    Laat, als jullie terug zijn nog eens weten hoe het was, als je wilt.

    veel plezier !