Ben jij op thassos geweest in Potos..

  • Salsa

    Dan wil ik heel graag weten of je nog zo´n mooi eiland en plaatsje weet.

    Dit was echt perfect. Niet te toeristisch, mooi, wat zandstranden en op loopafstand naar het centrum kunnen.

    Wie heeft leuke tips om aankomende zomer met een gezin weg te gaan=

    De reisbureau´s hebben mij nog niet kunnen helpen…

  • Jota

    Hallo Salsa,

    Zelf woon ik op Thassos in Kalivia, dus in de buurt van Potos. Voor die tijd heb ik door heel GR gezworven, liefst de minder toeristische plekken. Persoonlijk vind ik Potos redelijk toeristisch, maar dat ligt er ook aan in welke tijd je gaat.

    Tips:

    Lesbos-Skala Kaloni, klein plaatsje, mooi zandstrand en centraal op het eiland voor uitstapjes.

    Samos-Kokkari, leuk plaatsje (lijkt beetje op Potos) op mooi eiland.

    Geen eiland, maar ook mooi:

    Pilion-Kala Nera, leuk plaatsje met mooi zandstrand, prachtige omgeving.

    Peleponnesos-Koroni, idem.

    Veel succes moet uitzoeken en laat nog eens weten wat het geworden is/hoe het was.

  • salsa

    Jota,

    Wat geweldig dat je daar woont! Dit eiland heeft echt ons hart gestolen. Samos lijkt ons al te toeristisch en het vaste land spreekt ons zeker wel aan maar vele accomodaties zijn daar gelegen op een hellende weg of ver buiten het centrum.

    Nu huren wij wel een auto maar willen ook naar een dorpje kunnen lopen.

    Nu twijfelen we met Karpathos, Chios, Parga, Tolo of Keffalonia

  • Jota

    Mmmm, Karpathos is ook bepaald niet plat. Naar de andere bestemmingen ben ik nog nooit geweest. Wellicht op andere prikborden even vragen.

    Blijf ik bij Kala Nera, Pilion (plat!)

    of misschien Stoupa, Mani (Peleponnesos).

  • Ingi 2

    Hoi Salsa,

    Tja Thassos is een heelijk eiland.

    Kijk eens naar Skiathos of Lesbos (petra)

    Parga is erg leuk maar ook erg toeristisch, ook een schitterende streek (epirius)

    voor auto trips. Kefalonia is ook al wat drukker, heeft veel italiaanse invloeden dus

    een andere sfeer als Thassos. En zoals jota, peleponnesos ook erg leuk.

    Groetjes Ingi