Bijen

  • Pier

    Onderstaande bericht vond ik op PARAKALO;

    Lijkt me ernstig.

    Bijenvolken vergiftigd op Thassos

    18 mei, 2009

    De politie op het eiland Thassos staat voor een raadsel. Een onbekende heeft dit weekeinde enkele bijenvolken op het eiland vergiftigd. De zwermen zijn tientallen jaren een bron van onenigheid tussen bijenhouders en hoteleigenaren, die de bijen als vijanden zien omdat ze de gasten steken.

    Sinds 1934 is de regel van kracht dat bijenkorven minstens 30 meter van een huis moeten staan. Drie jaar geleden werd op initiatief van de hotelhouders eveneens bepaald dat de bijenkorven niet meer in populaire toeristenplaatsen mochten staan. Volgens experts worden de bijen echter aangetrokken door de bloemen bij de hotelzwembaden.

    De hotelhouders op Thassos zweren niets met de vergiftiging te maken te hebben.

    De politie op het eiland Thassos staat voor een raadsel. Een onbekende dader heeft dit weekeinde enkele bijenzwermen op het eiland vergiftigd. De zwermen zijn tientallen jaren een bron van onenigheid tussen bijenhouders en hoteleigenaren, die de bijen als vijanden zien omdat ze de gasten steken.

    Sinds 1934 is de regel van kracht dat bijenkorven minstens 30 meter van een huis moeten staan. Drie jaar geleden werd op initiatief van de hotelhouders eveneens bepaald dat de bijenkorven niet meer in populaire toeristenplaatsen mochten staan. Volgens experts worden de bijen echter aangetrokken door de bloemen bij de hotelzwembaden.

    De hotelhouders op Thassos zweren niets met de vergiftiging te maken te hebben.

  • Jota

    Ik had het ook gelezen. Het is vreselijk. Het ergste is nog, dat de bijen geen last veroorzaken, maar de wespen! De meesten weten geen verschil (het vliegt en het zoemt, dus het steekt) en gaan dan naar bijen lopen slaan. Tja, dan zou ik ook prikken… ;)

    Overigens heb ik er hier nog niet veel Grieken over horen praten, en heb dus ook geen verder nieuw hierover.