wespen

  • Frans

    Hallo,

    Wij zitten eraan te denken om volgend jaar naar Thassos te gaan. We zijn er nog nooit geweest

    en het lijkt ons een heel leuk eiland.

    Nu lees ik hier en daar dat er best veel wespen zijn en aangezien ik allergisch ben voor wespen,

    begin ik toch te twijfelen. Dus zou iemand me kunnen vertellen of dat misschien al minder is geworden?

    Tevens weten we nog niet naar welk plaatsje we moeten gaan. We houden van een knus dorp, leuk strand, gezellige

    restaurantjes en barretjes, maar geen massatoerisme. Wie heeft er tips voor ons?

    Groeten, Frank

  • Pier

    Dag Frans,

    Kijk maar even bij de topic van de familie Koster; daar heb ik uitgebreid antwoord gegeven.

    Wij hebben nooit last van wespen gehad, maar waren er wel altijd begin juni.

    groet

  • Jota

    Hallo Frans,

    Het valt allemaal mee met die wespen hoor. Niet meer dan elders. En zoals Pier zegt het ligt er aan wanneer je gaat. Tot augustus heb je er hoegenaamd geen last van.

    Wel is er meer kans op in de buurt van veel pijnbomen. Een goede optie zou zijn Limenaria of Potos. Leuke levendige plaatsjes met goeie stranden. Op Thassos is sowieso geen sprake van massatoerisme, hoewel het rond 15 augustus erg druk kan zijn wegens Maria Hemelvaart. Maar dat is overal in Griekenland.

    Kijk voor meer info over het eiland maar eens op www.jotathassos.info

  • Piet

    Kom al 12 jaar in Potos in hote/app. Makedonia.

    Rustig gelegen op 5 min. van mooie stranden en boulevaar met veel restaurantjes en winkeltjes.

    Been nog nooit gestoken door wespen, dat valt reuze mee.

    Succes verzekerd als je die accemodatie boekt.

  • Frans

    Als we naar Thassos gaan, zitten we idd te dubben tussen Potos en Limenaria.

    Wat zijn de verschillen tussen deze plaatsjes?

    Welk plaatsje heeft een mooier strand?

    En is het waar dat ze voor de restaurants staan om mensen naar binnen te ‘lokken’?

  • Jota

    Hoi Frans,

    ik weet niet hoe het in Potos is met het ‘naar binnen trekken’ van mensen. Ik weet precies wat je bedoelt. ook ik heb er een vreselijke hekel aan! In Limenaria gebeurt het in lichte mate, maar alleen op het stukje van de hotelboulevard.

    Zowel Potos als Limenaria zijn leuke plaatsjes. Potos misschien iets drukker, maar dat lijkt ook zo omdat alles zich op een kleinere oppervlakte bevindt. Limenaria is wat uitgerekter. De plaatsjes liggen slechts 5 km uit elkaar en hebben ieder een ‘eigen’ strand, maar ook mooie baaitjes in d directe omgeving.

    Zo, nu weet je het nog niet zeker?

    Succes met kiezen, maar met Thassos zit je sowieso goed!