Bootje huren

  • Gwendolyn

    Begin augustus vertrekken we voor 10 dagen richting Thassos/Potos.

    Ben zeer benieuwd na Zakyntos en Lefkas.

    Nu vraag ik me af of je in de buurt van Potos een bootje kunt huren. We hebben dit op Lefkas nl. ook gedaan en dit is zeer goed bevallen.

    Groeten,

    Gwendolyn

  • Pier

    Ik ben 4x op Thassos geweest, maar heb er nooit van gehoord.

    Is eigenlijk ook niet nodig, want in het paradijs waren ook geen bootjes (vlgs. mij):S

    En Thassos is…………ja, Paradijs !(tu)

    pier

  • Jota

    Hoi Gwendolyn,

    Ja hoor in Potos (en volgens mij ook in Pefkari) kun je een bootje huren. Begin augustus is het wel erg druk, dus ik vermoed dat je dan wel moet reserveren.

    Het is zeker mooi om het water op te gaan er ligt ook een klein eilandje vlak bij Potos en er zijn diverse mooie baaitjes in de buurt.

    Maar zoals Pier zegt: vergeet ook het land niet! Geniet van de koelte in de schaduw van een plataan op het plein van een bergdorpje of huur een jeep en geniet van het prachtige binnenland.

    Veel plezier op Thassos!

  • Gwendolyn

    Dank je wel voor jullie reactie.

    Ik ben zeer benieuwd hoe het gaat zijn op Thassos.

    Is het raadzaam om alvast vanuit Nederland een auto te huren omdat we in de drukke periode gaan?

    En weten jullie of het interessant is om ook eens een dagje naar het vasteland te gaan? Of is dat heel omslachtig om te doen (we hebben 2 kleine kinderen).

    Groeten,

    Gwendolyn

  • Wim M

    Een dagje vasteland is echt een must. Nestosvallei en Xanthi en

    Drama zijn de moeite waard. Net als Philippos.

    Een auto zou ik daar regelen, dan kan je zien wat je huurt.

    Van mensen op Chios gehoord, dat er een andere (mindere) koets klaar stond dan ze thuis geboekt hadden.

    Wim

  • Jota

    Je kunt inderdaad het beste een auto ter plaatse huren. Goeie verhuurders zijn in elk geval Potos Carrental en Speedy in Limenaria. Niet dat andere niet goed zijn, maar met deze 2 heb ik zelf ervaring.

    Als je van plan bent om met de auto naar het vasteland te gaan, vraag de verhuurder dan of dat mag!! Niet alle verhuurders staan dat toe (heeft met de verzekering te maken). Als je voor de hele vakantie een auto wil huren, vraag dan of hij afgeleverd wordt in de haven van Limenas. Je hoeft dan niet met de transferbus (neem aan dat je een pakketreis geboekt hebt), want dat is een hele zit met 2 kleine kinderen omdat je helemaal naar de andere kant van het eiland moet en eerst alle andere acco's aandoet. Met de auto is het 40 min. met de transfer denk ik wel 1,5 uur. Zelf naar Potos rijden is een makkie, je volgt gewoon de rondweg over het eiland (Limenaria aanhouden, 5 km verder is Potos). Als je op de ferry de hostess vraagt hoe je bij je hotel/app. komt, is dat ook weer opgelost.

    Het vasteland is zeker de moeite waard. Zoals Wim al zei: de Nestosvallei en Xanthi. Op zaterdagochtend is er in Xanthi markt, dat zou je dus kunnen combineren. Wel vroeg gaan want het zal wel vreselijk druk zijn in aug. Of de markt in Chrissoupoli op dinsdagmorgen, misschien beter te combineren met de Nestos. Als je naar Kavala wil, hoef je niet met de auto. Overvaren vanaf Prinos en je staat midden in Kavala.

    Roep maar als je nog meer vragen hebt ;)