wandelboekje Roos Gruwel

  • Ingrid

    Wie kan/wil mij helpen aan het wandelboekje van Roos Gruwel?

    Ik bereid graag thuis van te voren dingen voor zodat we als het ware

    gelijk op pad kunnen en geen tijd verliezen met uitzoeken van leuke tripjes.

  • Jota

    Ik kan je niet direct helpen, maar het boekje is in elk geval te koop in een aantal winkels in Limenas.

    Vel wandelplezier op Thassos!

  • Wim M

    Hoi Ingrid,

    Leuk dat je naar Thassos gaat. Het boekje kan ik je niet aan helpen, maar een wandeling met Roos op Thassos is een aanrader. Toen m`n jongens nog pubjes waren wilden ze niet wandelen. ( “weet je wel, dat het wiel al heel oud is?” ) zucht.

    Een paar jaar geleden zijn wij wel geweest. Geweldig! Had een paar stevige stappers aan gedaan (je weet maar nooit) en bij de verzamelplaats aangekomen stonden er al wat echte wandelaars klaar met grote schoenen, zonnehoeden en van die nordic krukken. Liet mij niet intimideren, maar dacht toch als ik maar niet terug hoef op de rug van een ezel. Gelukkig, daar was Roos! Op teenslippers! Heerlijke dag gehad.

    M`n neef is met haar naar het vasteland gegaan om daar te wandelen en het was volgens hem een feest.

    Heel veel plezier,

    Wim

  • Pier

    Toch dat boekje maar kopen Ingrid; hoef je niet elke keer met Roos……..(haha)

  • Janvw

    15 jaar geleden heb ik met Roos gewandeld op Thassos en in de Nestorvallei.

    Nu ga ik binnenkort terug naar Thassos en nu is mijn vraag of Roos nog steeds deze wandelingen maakt/organiseert.

    Of ik zelf nog zover zal wandelen weet ik nu nog niet want ik heb regelmatig problemen met een knie,begin van slijtage.

    Dus dat kan ik ter plaatsen pas beslissen of het wandelen lukt in heuvelachtig terrein.

    Het boekje heb ik nog steeds, het is misschien wel te gedateerd, want het is uit 1998.

    Met de vr. groet, Jan.

  • Wim M

    Volgens mij is ze er mee gestopt om gezondheidsredenen. Dit hoorde ik afgelopen september toen ik er voor het laatst was.

    Denk, dat Jota je er meer over vertellen kan, want die woont daar.

    Ben wel benieuwd, hoe je het daar vindt na 15 jaar. Er is veel veranderd in die tijd, maar de sfeer is m.i. nog hetzelfde. (Thassos-stad)

    Wel veel Bulgaren en Roemenen. Niks mis mee, maar ze spreken slecht of geen Engels, dus een leutig babbeltje is er niet bij.

    Wim

  • Janvw

    Het is wel 15 jaar geleden dat ik die wandelingen met Roos gemaakt heb, maar ik ben er nadien nog 2 maal geweest nl. in 2002 en 2008.

    En in die twee jaar heb ik haar wel verschillende malen gezien, maar heb haar niet gesproken.

    Ik was alleen benieuwd of zij nog wandelingen organiseert, dit omdat wanneer ik op internet zocht kwam ik alleen verhalen over haar wandelingen tegen van minimaal 4jaar oud.

    En wat de Bulgaren en Roemenen en andere oost europeanen betreft weet ik dat ook, want de laatste keer dat ik er was zaten er diverse Serviër’s in het appartement waar ik verbleef.

    Ik ben er toen ook 3 weken geweest en er totaal geen contact mee gehad.

    Jan.

  • Jota

    Inderdaad is Roos er mee gestopt. Helaas, want ze kon zo leuk vertellen. Zelf heb ik ook mijn 1e wandeling met haar in 1998 gemaakt.

    Er zijn wel recentere boekjes in omloop, maar ze maakt ook geen nieuwe meer. Als je wilt kan ik je wel het boekje van 2008 bezorgen Jan. Stuur me dan maar even een privéberichtje met je emailadres.

  • Janvw

    Bedankt voor de aanbieden Jota, maar ik zal er geen gebruik van maken.

    Ik zelf weet nog niet of mijn knie het vol houd tijdens het wandelen in de bergen, zo niet dan ga ik er wat fietsen.

    Hiermee kun je er ook een heel eind komen op Thassos, maar dan in mijn geval alleen van uit Limenas via Skala Rachonou en Prinos tot aan Skala Marion.

    De andere kant uit richting Panagia en Potamia is voor mijn te hoog gegrepen.

    Wat het fietsen betreft op de eilanden heb ik de laatste jaren al wat hervaring opgedaan, o.a. verleden jaar heb ik op Lefkas 3 weken op de fiets gereden.

    Ik ben geen zwaar getrainde rijder in heuvelachtig terrein, maar in de laagste versnelling en vooral heel rustig beginnen kom je een heel eind, in mijn geval gemiddeld 25 - 30 km per dag.

    Dus ik zien het wel ter plaatsen, Jan.