Excursies

  • Hannie

    Hallo

    Mijn man en ik gaan volgend jaar juni naar Potos. Heb er heel veel zin in en ben al wat info aan het verzamelen.

    Is het mogelijk om vanuit Potos een boottocht te maken of moet je daarvoor in Limenaria zijn. Evenals een jeepsafari. Hoe is het met de autoverhuur, is dat goed te doen in Potos? Wij regelen dit liever altijd zelf en niet via de Touroperator

    Van Potos naar Limenaria lijkt mij te lopen, denk dat het ongeveer 3 kwartier is?

    Kastro en Theologos is dat per (personen) auto bereikbaar?

    Dit waren alvast wat vragen en er zullen er ongetwijfeld nog meer komen.

    Groetjes

  • Hannie

    Er staat een fout in mijn bericht en dat krijg ik niet goed.

    Probeer het nogmaals.

    Ik bedoel het plaatsje Kastro en wat daar in de buurt ligt, het begint met Th, maar als ik het volledige woord in tik, krijg ik allemaal rare tekens????

  • Wim M

    Hannie,

    Je bedoelt natuurlijk Th eologos. (zit een maf filter op dit PB ) Dit dorp is prima met de auto te bereiken. Kastro heb ik niet geprobeerd.

    Het is een prachtig eiland. Niet zo groot. Persoonlijk vind ik Thassos-stad een prima plaats om van daaruit het eiland te ronden.

    Blader de postings maar eens rustig door. Er is veel info te vinden, waar je je voordeel mee kan doen.

    Een dagje naar Xanthi en Drama is ook erg leuk. (vaste land)

    In Potos zit een bekend verhuurbedrijf.

    Veel plezier,

    Wim

  • Jota

    Hallo Hannie,

    De boottocht die vanuit Limenaria vertrekt haalt ook mensen op in Potos (ik neem aan dat daar op het strand dus ook wel een boekingsmogelijkheid is).

    Van Potos naar Limenaria loopt tegenwoordig een prachtig wandelpad langs de kust. De afstand is ongeveer 5 km, een uurtje (door)lopen dus.

    Zoals Wim al zei kun je met een normale auto gewoon over de geasfalteerde weg naar Th eologos. Naar Kastro gaat een onverharde weg vanuit Kalivia (bij Limenaria). Soms is dat wel te doen met een gewone auto, maar dat hangt ook af van de laatste regenval. In de autohuurcontracten staat dat mountain roads verboden zijn en als je toch een jeepsafari gaat doen, dan kun je ook naar Kastro.

    Er zijn georganiseerde jeeptours te boeken of je huurt zelf een jeep en trekt het binnenland in. Mijn man neemt ook regelmatig gasten mee de bergen in, dus als je liever kleinschaliger wilt gaan en niet zelf wil rijden, neem dan even via een privéberichtje contact op.

    Veel plezier op Thassos!

  • Hannie

    Leuk, die reakties, bedankt!

    Het zal helemaal goed komen en alle leuke plekjes enzo bewaar ik in een mapje en print het mettertijd uit.

    Tis leuk om met de vakantie bezig te zijn, zeker met het druilerige koude weer hier!

    Groetjes