Veel te lang geleden

  • Pier

    Hallo allemaal,

    Het is veel te lang geleden dat ik dit forum heb bezocht, maar ik zie (tot mijn schrik) dat er weinig gebeurt.

    Wat is er aan de hand? Iedereen verzadigd van info of komt het omdat Thassos niet meer voorkomt

    bij heel veel reisaanbieders.

    Dat is toch zonde, want ik vind Thassos nog steeds 1 van de mooiste bestemmingen die we (4x) hebben gedaan.

    Wij gaan dit jaar (eind september pas) voor de 4e keer naar Lefkas, maar Thassos heeft nog steeds een bijzonder plekje in ons hart.

    Een Lefkas gangster (Hanny) gaat dit jaar wel naar Thassos (Potos) en ik ben erg benieuwd of er veel is veranderd.

    Groetjes aan allen en speciaal aan Joop en Tanja !;)

  • Hannie

    Ha die Pier

    Viel mij ook al op dat deze site weinig wordt bezocht! :S

    Zelf heb ik op internet overal info vandaan gehaald en denk dat we goed voorbereid op vakantie kunnen gaan B). Heb er heel veel zin in en tel de dagen, nu nog maar 46.

    Ben zo benieuwd hoe het eiland is, maar dat zal helemaal goed komen ;) en ik laat zeker nog wat weten als we weer terug zijn :)-D

    Groetjes

  • Jota

    Hallo Pier,

    Af en toe wordt er hier wel een vraag gepost hoor. En die probeer ik dan zo goed mogelijk te beantwoorden. Ik zal niet nalaten om ‘mijn’ eiland zo goed mogelijk te promoten ;)

    Degenen die nu hier vakantie vieren boffen dubbel: Pasen valt laat, dus velen maken dat voor de eerste keer mee, én het is hier in een klap zomer geworden. Prachtig weer met temperaturen van 25+.

    Daar zijn jullie in NL jaloers op denk ik zo.

    Enneh… 4x Thassos, 4x Lefkas? Dan is volgend jaar zeker weer Thassos aan de beurt???

    ;) Tanja

  • Pier

    Hallo Hanny en Tanja,

    Allereerst maar even naar Tanja (Jota): ik ken Hanny (=Petra) van Lefkas en heb haar eerst op het Lefkas forum ontmoet, maar vorig jaar haar en Yves in levende lijve aan het barretje van Ioannis (Johan) in Nidri.

    Doe wat moeite om haar te vinden, want ze is erg leuk en gaan verblijven in Makadonia in Potos.

    Inderdaad staat Thassos hoog op m'n verlanglijstje en wanneer er geen verandering in onze gezinssamenstelling was geweest (een hond die Hessel heet) dan waren we in juni naar Lefkas gegaan en in september naar Thassos.

    Wanneer Anneke en ik op 1 lijn zitten en er niet al te veel verandert in ons leven dan zal het juni 2014 worden om naar Thassos te gaan. (heb er nu al zin in ! )

    Dat er zo weinig wordt geschreven over Thassos, beste Hanny, kun je ook positief zien: iedereen wil het paradijs geheim houden en ik kan iedereen daar geen ongelijk in geven…………..

    Voor Jota is dat natuurlijk wel vervelend want die willen wel wat meer toeristen uit b.v. Nederland.

    Jota zit in Kalivia en dat is bij Limenaria een paar kilometer het binnenland in; heel klein, heel autentiek, heel knus !

    Zijn jullie vergeten hoe ik er ook al weer uitzie, kijk dan even op www.simmerjunkuierkes.nl bij de foto-galerij.

    Heel veel groetjes (ook van Anneke) en geniet van elke dag die je is gegeven ! ! !(tu)

  • Janvw

    Volgens mij is het zo stil is op het prikbord omdat ik denk dat vooral in het voorjaar de mensen komen die er al verschillende malen geweest zijn.

    Dit word mijn 4e maal Thassos, de laatste keer was juni 2008.

    Ik weet uit ervaring dat je elke keer weer iets nieuw ontdekt op het eiland, dat vind ik het mooie van mijn wandelingen, waarbij ik wel soms gebruik maak van een gedateerde wandelgids.

    Ik stippel nooit iets dagen van tevoren uit, want anders gooit toch soms een te zware avond en nacht de andere dag weer roet in het eten.

    Dit is mijn mannier van vakantie houden en ik heb ook alle begrip voor een andere invulling hier voor van alle andere vakantiegangers.

    Als er geen gekke dingen gebeuren ben ik er over 11 dagen.

    Gr. Jan.

  • Hannie

    Leuk om hier eindelijk weer eens wat te lezen!

    Ook op het Lefkas prikbord zie ik toch niet echt veel nieuwe vragen.

    Waarschijnlijk mijden toch een hoop mensen Griekenland. Vorig jaar kreeg ik al negatieve reakties als ik vertelde weer naar een Grieks eiland te gaan en was het op Lefkas ook een stuk rustiger dan het jaar ervoor.

    Wij zijn geen mensen om de hele dag te zonnen, maar maken ook geen urenlange wandelingen. Hoewel, op Lefkas naar de waterval hebben wij toch een wandeling van 5 uur gemaakt;) Meestal een dag of 3 een auto en verder toch wel de benenwagen. Heb van Pier al tips gekregen en met wat speurwerk genoeg mooie plekjes gevonden om te gaan bekijken.

    Komt helemaal goed!

    Groetjes

  • Jota

    Ha, natuurlijk wil ik tegelijkertijd Thassos ook een beetje geheim houden. Maar het zal nooit overlopen raken denk ik, omdat er nu eenmaal geen eigen vliegveld is. Veel mensen zien daar enorm tegenop, maar die weten niet dat het vakantiegevoel juist al begint op de ferry. Zeker als je ook nog eens een paar dolfijnen spot :)

    Kom gerust langs voor een bakkie of een ouzo bij ons in Kalivia. Vraag naar Tanja en Jannis Ollandos dan heb je ons zo gevonden. We vinden het altijd leuk met nieuwe mensen kennis te maken, tips te geven of misschien een privé jeeptocht te organiseren.

    In elk geval veel plezier op mooi Thassos!

  • Wim M

    Hannie

    Ik denk, dat je de spijker op z`n kop slaat. Er zijn veel mensen die aan mij vragen of ik het wel zal doen -naar Griekenland- op vakantie.

    Gisteren waren er weer stakingen (ga zo door en er komt niemand meer)

    Een dagje staken raakt mij niet wanneer ik 3 weken ga, maar van een weekje Thassos mis je iedere dag.

    Dit jaar voor ons geen Thassos, maar 3 weken Leros in juni. In november naar Zuid Afrika voor de verandering.

    Er zijn al heel wat mensen op ons aanraden naar Thassos gegaan en ze vonden het geweldig. Helaas hakken de verhalen over rellen, stakingen en de verhalen over kinderen met honger er goed in. Wanneer ik vertel dat je op de eilanden er weing van merkt geloven ze het niet. Hier dus een schone taak voor de mensen die er hun brood mee verdienen. (aan Tanja zal het niet liggen)

    Groetjes,

    Wim

  • Hannie

    Inderdaad Wim, als er stakingen zijn en zeker met de ferry heb je natuurlijk een probleem. Maar laten we daar maar niet vanuit gaan. En verhalen zoals, ga jij je geld naar de grieken brengen? Ze moeten er zelf eens wat aan doen. Ach, niet meer naar luisteren. Wij hebben er zin in, de eilanden zijn fantastich, de mensen aardig, natuur prachtig en voor ons begint de vakantie naar Thassos op de ferry en ik hoop dolfijnen te zien.

    En Tanja, ik heb je een hele tijd geleden een privebericht gestuurd, maar zo te zien heb jij hem nog niet gelezen?

    Groetjes

  • Jota

    Even ter aanvulling Wim. Van stakingen zul je op het eiland over het algemeen weinig of niets merken en zal het je vakantie niet beïnvloeden. Zelfs als de bank staakt en je geen geld kan pinnen, zul je gewoon ergens kunnen gaan eten en later betalen (misschien niet overal, maar ik wet er hier zomaar een aantal op te noemen).

    Staakt de ferry als je het vliegtuig moet halen is het natuurlijk een ander geval, maar er ik weet dat de ferry ook bij stakingen in het verleden voor de toeristen heeft gevaren.

    Tja, en als er mensen zijn die dat alles niet geloven, zelfs niet als ze het van mensen met ervaring te horen krijgen… dan moeten ze maar ergens anders heen gaan.

    Zuid Afrika… jaloers! Lijkt me prachtig.