openbaar vervoer

  • michel

    Hoe is het openbaar vervoer geregeld op thassos? rijden bussen regelmaig met name vanuit skala potamias? Is het moelijk te fietsen in deze omgeving voor recreatieve fietsers of is het erg heuvelachtig in deze omgeving. Na een aantal jaren naar het eiland Kos willen we nu eens wat anders maar zonder rijbewijs zijn we aangewezen op fiets of OV. Dank voor alle info.

  • Jota

    Hallo Michel,

    Het openbaar vervoer is prima geregeld, zeker in het hoogseizoen, maar ook daar buiten zij het wat minder frequent.

    Skala Potamia ligt aan de voet van een berg. Daar ter plekke (Skala Potamia dus) is het redelijk vlak en kun je een aardig stukje fietsen. Maar wil je wat verder weg (bijvoorbeeld naar Limenas) dan is dit niet te doen. Tenzij je erg sportief bent.:D Kijk maar eens op het prikbord van de Griekenland.startpagina. Daar heeft toevallig “Pier” een foto geplaatst van Golden Beach (het strand bij Skala Potamia).

    Je kunt ook de west- of zuidkust overwegen, daar zijn wat grotere vlakke gebieden.

    Thassos is zeker een bezoek waard! (haha, moet ik wel zeggen want ik woon er ;)) En mocht je meer willen weten, dan help ik je graag op weg.

  • Pier

    Zoals Tanja al schrijft is het heel goed te doen als je van openbaar vervoer gebruik wilt maken.

    Een fiets kun je huren op de boulevard vlakbij de opgang (naast de supermarkt) maar de kwaliteit

    van die fietsen is maar pover.(td)

    Openbaar vervoer is 's-avonds niks, dus dan moet je gebruik maken van een taxi als je weer naar huis wilt vanuit Panagia of Limenas.

    Wil je wat verder, b.v. naar Aliki dan moet je goed opletten hoelaat de bus terug gaat, want anders heb je een probleem.

    Wij zijn net terug uit Skala Potamias en ik ben erg nieuwschierig waar je bivakkeert.

    Leuke vakantie toe gewenst met veel zon en weinig regen.B)

    will