fietsen mee naar thassos

  • Marcel

    Hallo allemaal,

    Wij zijn van plan om eind mei 2010 voor 2 weken(voor het eerst)naar thassos te gaan.

    Naar alle griekse eilanden nemen wij onze fietsen(MTB) mee,alleen hoop ik dat het ook gaat lukken naar thassos.

    Omdat de fietsen vervoerd moeten worden van kavala naar de ferry en dan van de ferry naar de accomodatie.

    We hebben al een touroperator een mailtje gestuurd waar we goede ervaringen mee hebben.Hopen dat het lukt!

    Heeft iemand leuke tips voor accomodatie,vanwaar wij leuke route's kunnen maken?

    Alle andere tips natuurlijk welkom.

    B.v.d

    Lonneke&Marcel

  • Jota

    Hallo Lonneke & Marcel,

    Thassos is een goede keus om te fietsen, tenslotte worden hier elk jaar mountainbike races gehouden (rondom Theo logos). Er zijn dus bergpaden genoeg. Ik woon zelf in het zuiden en weet dat je vanuit hier verschillende mogelijkheden hebt de bergen in. Voor de rest van het eiland weet ik dat helaas niet zo goed.

    Voor informatie over het eiland en accommodaties kun je eens hier kijken of op deze hyve, daar kun je wellicht ook je vraag nog eens stellen.

    Veel plezier op Thassos!

  • Marcel

    Hallo Jota,

    Bedankt voor je reactie.Vandaag een mailtje gekregen van de touroperator,transport van de fietsen is geen probleem.

    Hoe is het weer daar eind mei begin juni,en we hebben de keuze uit Thassos-stad of Potos?Wat is de beste keus?

    Groetjes,

    Lonneke&Marcel.

  • Jota

    Eind mei begin juni is het doorgaans prachtig weer, temperatuur 25+ en de avonden worden ook al warm.

    Ik neem aan dat je niet over asfaltwegen wil rijden maar over de onverharde paden. Ik denk dat Potos dan de beste keus is. Vanaf daar en Limenaria (vlakbij ca. 5 km) kun je verschillende kanten op (bijv naar Theo logos, Kastro, Maries). Limenas (Thassos-stad) is vrijwel omgeven door een hoog bergmassief waardoor het (denk ik) je mogelijkheden beperkt. Maar stel je vraag anders ook eens op de Thassoshyve die ik noemde. De medebeheerster van die site woont zelf in Limenas en kan je waarschijnlijk beter uitsluitsel geven.

    Enneh… fiets gerust eens bij me langs als je in de buurt bent volgend jaar (tu)

  • Marcel&Lonneke

    We gaan morgen of overmorgen boeken.

    Potos lijkt ons een leuk plaatsje,om vanuit te gaan fietsen.

    We willen het over het eiland bekijken,dus ook zullen we veel over asfalt fietsen.

    Als we een mooie detailkaart kunnen vinden,staan er ook veel off-road paden op.

    Lijkt me leuk om je te ontmoeten.Als je het adres mailt,fietsen we zeker langs.

    Groetjes,

    Lonneke&Marcel

  • Jota

    Kijk ook eens op dit forum daar vind je verschillende kaarten en ook heel veel info over Thassos.

    Haha, een adres! Er zijn er hier niet veel die een echt adres hebben hoor. Ik wil je wel uitleggen hoe je er komt, maar zie dat ik je geen mail kan sturen (heb je misschien niet ingeschakeld?). Als je mij een berichtje stuurt met je emailadres dan gaat het helemaal goed komen.

    Groetjes

    Tanja

  • Marcel&Lonneke

    Hallo Tanja,

    Vandaag geboekt,3 weken Thassos van 25-5 t/m 15-6.

    We hebben er zin in!!!Lijkt ons leuk om bij jullie langs te fietsen,jullie kunnen vast hele leuke tips of route's geven?

    Hoe komen we bij jullie huis vanuit Potos?

    Groetjes,

    Lonneke&Marcel marcelvanl@hotmail.com

  • Jota

    Hoi, ik heb jullie een email gestuurd!