reistijd

  • Annet

    Hallo,

    1) Ik ben aan het kijken voor komend jaar om in september Thassos te bezoeken. Wilde even vragen hoe lang het rijden is van aankomst op het eiland in Thassos-stad naar het zuidelijkste plaatstje op Thassos?

    2) Ik ben aan het kijken naar vluchten ernaar toe, maar zie dat aankomst is om 20:35 uur in Kavala en vraag me af of het dan nog mogelijk is om naar Thassos te gaan, of er nog een boot gaat dus, of dat je dat de volgende dag moet gaan?

    3) Hetzelfde geldt voor de terugvlucht om 06:55, dan zal je da avond ervoor al in Kavala moeten zijn?

    Alvast bedankt voor beantwoording.

    Grt Annet

  • Jota

    Hallo Annet,

    De Reistijd van Limenas (Thassos-stad) naar bijv. Limenaria in het zuiden is 35-40 minuten met de auto.

    Het vliegveld ligt dichter bij Chrissoupoli dan bij Kavala. De dichtstbijzijnde ferryhaven is dan in Keramoti. Van hier vaar je over naar Limenas.

    In september gaat de laatste ferry waarschijnlijk om 21.30u dus dat haal je makkelijk. De eerste ferry 5.30u dus dat wordt wel krap! Je zou dan in Keramoti kunnen overnachten.

    Kun je niet met een andere luchtvaartmaatschappij? Kijk eens op deze site: thassosinsideout daar vind je allerlei info over het eiland en hoe je er komt.

  • Annet

    Hoi Jota,

    Ik heb gewoon via goedkope vliegtickets gekeken en die geeft Chech airlines aan met 2 stops via Praag en Athene, is niet echt een optie.

    En dan gewoon met Olimpic/KLm via Athene naar Kavala met 1 stop dus. En dan geeft ie die tijden.

    Alle andere tijden via de charters van de reisburo's moeten nog komen denk ik, ben ook wel een beetje vroeg.

    Maar als ik die prijzen zie van vorig jaar, alleen een ticket, dan zijn die een stuk hoger dan wat ik nu zag= 325 p.p en via Transavia bijvoorbeeld 379 pp of 401 pp bij Hotelplan.

    Wil kijken of het leuker is om los een appartement & vliegtuig te boeken of via Sudtours of Hotelplan ofzo.

    Via reisorganisatie is het allemaal geregeld natuurlijk en hoef je je niet zo druk te maken over vliegtuig, ferry tijden etc. Maar ben altijd wel nieuwsgierig wat al de mogelijkheden zijn.

    Leuke site trouwens op Hyves die ook met de foto's van de olijfoogst! Was ik er maar om even te helpen, lijkt me super leuk!

    Kans is zeker groot dat we naar Thassos gaan, duurt nog eventjes maar dit staat al heel lang op mijn wensenlijstje, dus moet nu een keer gaan lukken.

    Kan zijn dat ik nog wel meer dingen ga vragen hoor!

    Kalo vradi!

    Annet

  • Jota

    Geen probleem hoor Annet, je vraagt maar! Ik help je graag verder. Hetzij hier, hetzij via de Thassoshyve.

    Overweeg ook eens om vanuit Duitsland te vliegen. Veeeeel goedkoper (ondanks de extra reis naar Dusseldorf/Keulen) en veel relaxter dan dat hectische Schiphol. Als je het eenmaal hebt gedaan wil je niet anders meer.

    Bijvoorbeeld nu German Wings 268,00 euro p.p. Maar misschien als je nog even wacht nog goedkoper (dat blijft natuurlijk altijd een gok).

    Veel voorpret met het uitzoeken van e.e.a.

  • Gerd

    Hallo,

    Kijk eens op de site van Sudtours er gaat vanaf Schiphol een vliegtuig van Transavia

    vertrek om 6.00 uur of 6.30 uur.

    Je bent dan na ongeveer 3 uur in Kavala.

    Vanaf vliegveld Kavala een taxi naar Keramoti (kosten in 2009 €15,00)

    In Keramoti de ferry naar Limena heet ook wel Thassos stad (kosten € 3,00)

    vaart elk half uur.

    De rest hangt van je bestemming af.

    Retour : Van Kavala vertrekt het Transavia toestel om 12.30 u.

    Met de ferry van 9.30 u ben je op tijd let er echter op dat hij om 10 uur niet vaart voor de rest weer elk half uur.

    Gerd.