vakantie

  • Pavlos

    Hallo, waar moet je zijn op Thassos. Wij 2 volwassenen en 2 kinderen (10+13) willen mogelijk in augustus voor 3 weken naar Thassos. Willen graag dingen ondernemen en 's-avonds lekker uit eten gaan en daarna nog een terrasje pikken. M.a.w. het mag in een levendige omgeving zijn. Welke plaatsen komen hiervoor in aanmerking.

    pavlos

  • Jota

    Hallo Pavlos,

    Ik zou zeggen Limenas, Skala Potamia (Golden Beach), Limenaria (of Potos, maar dat vind ik zelf in augustus wel heel erg vol).

    Mijn favoriet is Limenaria, maar dat is niet eerlijk want daar woon ik ;)

    Heb je nog vragen, stel ze dan gerust. In elk geval is Thassos een goede keus (tu)

  • Ed

    Diverse malen zijn wij op Thassos geweest en hebben in Thassos-stad (Limenas) altijd een hele fijne tijd doorgebracht, eind augustus.

    Op deze locatie is alles aanwezig voorzowel overdag en zeker `s avond, veel restaurant en terrasjes.

    Goed openbaar vervoer en een auto huren is wel lekker voor een rondje Thassos ( 100 km.) veel te zien en ook prettig om een bergdorpje te bezoeken.

    Mijn advies: Ga lekker daar genieten.

    Ed

  • pavlos63@live.nl

    Hallo Jota en Ed,

    We hebben gekozen voor Thassos, appartementen Makedonia in Potos. Wij gaan ervan uit dat wij een goede keus hebben gemaakt. Vlgs. Tanja vergelijkbaar met Samos. Daar zijn we al geweest. Hebben er zin in. We gaan voor 3 weken begin augustus. Mochten jullie nog tips hebben dan horen wij het graag.

    mvgr. Paul (Pavlos)

  • Pier

    Hele goede keus vlgs. mij. Ik heb gehoord dat de eigenaresse gek is op Ned. drop en hij op sigaren, dus als je een goede binnenkomer wilt hebben dan weet je het.

    Ga vooral ook dorpje in het binnenland bezoeken en op zondag naar Klioniky in Theologos; zo rond het middaguur je rustig rond een heerlijke lunch scharen en de indrukken op je laten inwerken, echter Grieks kan niet !

    Zoek je drukte ga dan naar Psili Ammos Beach of Paradise Beach en wil je het rustiger probeer dan het strand bij Skala Marion.

    Rochini, Sotiros en Mariës zijn stuk voor stuk verrukkelijke dorpjes in het binnenland en het mooiste strand is Golden Beach met Skala Potamias aan de ene kant en Chrissy Amoudia aan de andere kant.

    Panaya moet je geweest zijn; erg toeristisch maar niet zonder reden: overal om je heen hoor je water ruisen en het uitzicht over de baai van Golden Beach is wonderschoon.

    Een wandeling met Roos Gruwel of op eigen houtje uit het boekje van haar (alleen daar te koop) is ook niet te versmaden.

    Kortom, Thassos is een hele goede keus waar je geen spijt van krijgt !

  • Pier

    Oeps, er gaat iets fout geloof ik.

    Restaurant Klioniky is in de plaats Theologos !:)-D

  • pavlos63@live.nl

    hallo Pier,

    Het is helaas nog niet leesbaar. Misschien kun je in het nederlands schrijven. In ieder geval bedankt voor de informatie. Gaan er zeker gebruik van maken. Mocht je nog goede restaurant in Potos weten dan hou ik me aanbevolen. De drop en sigaren zullen we zeker meenemen. Weet je toevallig of het zoet of zoute drop moet zijn.

    mvgr. paul

  • Jota

    Het ligt niet aan Pier hoor. Om de een of andere reden staat de naam van het dorp t h e o l o g o s hier op de zwarte lijst of zo en wordt het gecensureerd.

    Heb er al eens wat over gemeld maar er wordt niks mee gedaan. Misschien als er meer klachten binnen komen… (Pier?)

  • Pier

    Ik wist niet wat ik zag, maar gelukkig hebben we Tanja nog !(tu)

    In Potos weet ik niet zo gauw een eettent, maar zullen er echt wel zijn.

    Ben toevallig in Skala Potamias en wil je daar eten, dan moet je zeker naar Krambousa gaan;

    doe ze dan de hartelijke groeten van de lange Fries met de mooie bril en je krijgt vast een speciale behandeling.X(

    De eigenaar spreekt trouwens voortreffelijk Nederlands

    de plaats waar taverne Klioniky is gevestigd is : T H E O L O G O S