hoe was het

  • Pier

    Altijd benieuwd naar het wel en wee op Thassos vraag ik me af: hoe was het in 2010 op Thassos.

    Is er veel veranderd en gaat de onstuimige bouw bij Golden Beach nog steeds door?

  • Jota

    Hi Pier,

    Op je laatste vraag kan ik niet antwoorden, omdat ik niet zo vaak op Golden Beach kom (is voor mij helemaal aan de andere kant zoals je weet).

    Wat is er veranderd? Tja, moeilijk als je er woont, dan houd je de veranderingen niet zo bij. Ze gebeuren gewoon ;)

    Maar het nieuwe, grote hotel Alea tussen Prinos en Rachoni is geopend; er is een mooi nieuw voetpad gemaakt tussen Limenaria en Kalivia; de weg van Maries naar de Ypsarion was heel goed te doen dit jaar.

    En verder was het een erg hete en broeierige zomer. Nu is eindelijk heerlijk najaarsweer (dat is hier 25o :D) aangebroken en dat is genieten.

    En natuurlijk heeft het toerisme een aardige deuk opgelopen dit jaar. Het was beduidend rustiger in juni, juli, maar gelukkig is het vanaf eind augustus toch nog een beetje op gang gekomen. Maar ik denk wel dat het voor een aantal inwoners hier moeilijk gaat worden om de winter door te komen, vooral ook omdat alles toch best wel duurder is geworden. Maar hopen op een zachte winter, dat scheelt een hoop stookolie.

    Hopelijk komen er volgend jaar (mede door dit prikbord?) vele toeristen naar ons mooie Thassos.

    Kalo Xeimona! (goede winter)

    Tanja

  • Pier

    Hallo Tanja,

    Sorry dat ik wat laat reageer, maar we waren even een weekend in Goirle in Brabant (ook erg leuk ! )(tu)

    Wij zijn dit jaar wel naar Greece geweest, maar voor de 5e keer naar Thassos zat er niet in.

    Wel denken we, doordat we er zulke leuke en mooie vakanties hebben gehad, eigenlijk dagelijks aan dit schitterende oord.B)-

    Alleen jammer (hoewel) dat Griekenland zoveel mooie plekken heeft.

    Zo waren we op Lefkas en da's ook zo'n eiland waar je in 1 vakantie niet bent uitgekeken; ja sommigen wel, maar wij willen sommige plekjes, net als in het verleden op Thassos, nog eens een keer terug zien.B)

    En er komt bij, dat ik niet het risico wil lopen, dat het op een nieuwe bestemming net wat minder leuk zal zijn dan we het vorig jaar hebben gehad.:?

    Dat zijn allemaal overwegingen welke meewegen bij het boeken voor een nieuwe vakantie.

    Maar, ondanks onze geslaagde tocht naar Lefkas, Thassos zit in ons hart en zal daar ook wel nooit weer uit verdwijnen.

    Hoe is het met jullie tuin gegaan dit jaar; door de warmte zal het nog wel wat moeilijker zijn gegaan dan vorig jaar lijkt me.

    Is Jota nog steeds in de weer met ballen X(en kunnen de katten de hitte nog de baas?

    Ik vind het jammer dat er, in tegenstelling tot sommige andere forums, niet zoveel mensen op dit prikbord schrijven.

    Wie weet zet dit berichtje weer anderen aan om eens een fotootje te plaatsen of belevenissen met ons te delen.

    Elk berichtje brengt je a.h.w. weer even terug naar jullie paradijsje.:)-D

    Een hartelijke groet uit een winderig Friesland

  • Jota

    Ach Pier, Thassos is een relatief klein eiland, dus een klein prikbordje ;)

    De grote hitte is gelukkig voorbij en door de relatief hoge luchtvochtigheid van eind juli tot eind augustus is alles pas sinds kort verdord. Ik heb het nog nooit zo lang groen gezien.

    Maar intussen heeft het voor het laatst begin juli echt behoorlijk geregend, dus eigenlijk smacht de natuur nu naar water. En niet die paar druppels die vanmorgen zijn gevallen. Maar dat is dan weer fijn voor de toeristen die er nu nog zijn. De temperatuur is nog steeds zo'n 28o, dus heerlijk.

    Jota zal niet zo gauw veranderen, pas als ze oud en stram is denk ik. Ook met de katten gaat het prima. De samenstelling wisselt nog wel eens (er gaat er een dood, er komt een nieuwe aanlopen). Van de zomer hebben we zelfs een klein rood katertje bij toeristen uit Oostenrijk weten te plaatsen. Weer een katje dat een goed thuis heeft gevonden.

    Thassos kent een dierenvereniging FOS, maar elk beetje hulp is meegenomen natuurlijk.

    Zoals je zegt, Griekenland kent velen mooie plekjes. Dus ik denk dat ik van het voorjaar maar eens een paar dagen op vakantie ga ‘in eigen land’…B)

    Groeten,

    Tanja