leukste verblijfplaats

  • Ingrid

    Wat is nou de leukste verblijfplaats op Thassos als het gaat om gezelligheid en winkelen?

  • Jota

    Ik denk Limenas en Limenaria.

    Maar wat versta je onder winkelen…?

  • Ingrid

    Gewoon gezellig slenteren langs winkeltjes na het eten bv.

    Vergelijkbaar met bv Kokkari op Samos of Molyvos/Petra op Lesbos

    laganas Zakynthos, zoiets.

  • Jota

    OK. Limenas is (mijn mening) meer Laganas en Limenaria meer Kokkari.

    In elk geval hebben beide plaatsen winkeltjes en terrasjes genoeg en een boulevard om te slenteren.

    Veel plezier op Thassos!

  • Wim M

    Hi Ingrid, weet niet of je inmiddels al geweest bent, maar Thassos-stad vind ik het leukste.

    Zeker, wanneer je niet alleen op het strand wilt liggen. Het ligt centraal (ha, ha wat niet op een rond eiland)

    Het is een groen paradijs(je) Het heeft bij mij (ons) iets geraakt. Onze jongens (inmiddels mannen) hebben dat ook.

    In septeber gaan we een week op herhaling met het hele gezin incl. kleinkind.

    Neem een hotel of appartemet in het centrum, dan zit je na het eten ook niet met vervoer of ander ongemak. Alles te belopen -strand iets verder- echt een leuk stadje.

    Groetjes, Wim

  • Ingrid

    Deze vakantie is pas voor volgend jaar juni maar ik ben er nú al mee bezig om ook alvast de sfeer te proeven.

    Volgens mij is inderdaad Thassos stad óf Limenaria een optie. Het liefst zitten we wel zo dicht mogelijk bij het

    strand en dus niet te ver van het centrum. Misschien nog een tip voor een reisorganisatie??met leuke hotels?

    Dank voor jullie reacties alvast.

  • Wim M

    Wij gaan voor Hotel Aethria. Prachtige tuin met palmen en zwambad in het centrum van het stadje en 10 - 15 minuten lopen van het strand. Het ontbijt stelt niet veel voor, maar dat sloegen we wel eens over voor een Engels ontbijt op de boulevard.

    In appartement Ioli ook eens naar volle tevredenheid gezeten, maar kleiner en een eikelig zwembadje.

    Op Zover staan pos. reacties op het hotel.

    Wim

  • Jota

    Mocht de keuze op Limenaria vallen dan kun je hier kijken voor leuke woningen van particulieren. Tevens kun je er wat info over het eiland vinden.