Apt Blue Horizon

  • xtel2

    Hallo.

    wij gaan in augustus naar Skala Kallirachi, apt Blue horizon.

    Heeft iemand hier al eens wat van gehoord. Op zoover kan ik het niet vinden. Het is nergens bekend maar het zijn hele mooie apt, op de foto's dan.

  • Jota

    De naam ken ik niet. Heb je een link of zo, dan kan ik eens kijken of ik het herken.

    Skala Kallirachi is in elk geval een leuk dorp en als je geluk hebt maak je het vissersfeest mee!

  • xtel2

    Hallo,

    sorry dat ik zo laat reageer maar hieronder is de site van apt Blue Horizon.

    http://www.bluehorizon.gr/

    Hopelijk kun jer er wat mee. Misschien heb jij ook wat informatie waar we een auto kunnen huren, liefst in Prinos.

    Is het beter vanuit Nederland of in de haven van Prinos te huren.

  • Jota

    Hallo,

    Ik denk dat ik wel weet waar deze studio's liggen. Ze zijn vrij nieuw dus ik neem aan dat de foto's wel kloppen. Ziet er goed uit!

    Het is wel een aardig stukje buiten Skala Kallirachi en ik weet niet of er een pad naar het dorp loopt. Zo niet, dan zul je langs de hoofdweg moeten lopen en die is in augustus natuurlijk behoorlijk druk.

    Het voor de deur gelegen strand is mooi, maar er zijn ook van die rotsplaten. Een beetje glibberig om er in te komen dus. Maar de laatste jaren worden er op diverse plaatsen zandzakken (als looppad) in zee gelegd. Ik denk wel dat dat daar ook gedaan wordt. Verder zul je kunnen genieten van de mooiste zonsondergangen. Wat dat betreft zit je precies goed.

    Als je met een reisorganisatie komt en de hele vakantie een auto wil huren dan zou ik dat pas ter plekke doen omdat vervoer naar de accommodatie dan geregeld is.

    Reis je op eigen houtje dan kun je de auto af laten leveren bij de haven van Limenas dat bespaart je weer taxikosten. Ik heb goede ervaringen met Speedy Car Rental (in Limenaria), via hun site kun je vanuit Nederland boeken. Zij leveren de auto desgewenst ook af bij de accommodatie.

    Veel plezier op Thassos!

  • xtel2

    Hallo Tanja, ik heb naar Speedy car geschreven en hadden inderdaad een mooi prijsje voor all in huur, zonder eigen risico. Heb ik nog een vraag, landen we nou in Kavala, dan is de overtocht via Prinos het beste, daar wij in Skala Kalarachis liggen, of ligt het vliegveld korter bij Keramoti, dan steken we daar over. Wat kunnen we het beste doen?

    Groetjes Christel

  • Jota

    Hi Christel,

    Het vliegveld wordt internationaal Kavala genoemd (dichtstbij gelegen grote plaats), maar ligt eigenlijk bij Chrisoupoli. Met de taxi ben je in ca. 10 minuten in Keramoti. De overvaart duurt ca. 40 minuten.

    In augustus varen de ferry's min of meer om het half uur, dus geen stress.

    Heel veel plezier op Thassos en mocht je eens in Kalivia belanden, kom dan gerust langs voor een bakkie of ouzo. Als je in het dorp vraagt naar Tanja en Janni Ollandos wijzen ze je wel de weg ;)