taverna

  • jean-louis.beeken@telenet.be

    hallo

    wie weet er een paar goede restaurants , of tavernas in limenaria

    of andere plaatsen , graag info

    dank u

    jean-louis

  • Jota

    Hallo Jean-Louis,

    Dat is natuurlijk altijd persoonlijk maar ik zal je er een paar van mijn eigen voorkeur noemen: To Angistri aan het strand even buiten het centrum, To Limani vlak bij de haven (beide zeer goede vis!), Stelios en Giorgos in het centrum, Kapitanos even buiten het centrum aan de andere zijde van de hoofdstraat. En ga zo maar door… En mocht je een keer in Limenas zijn ga dan zeker naar Mesogeio, vlak bij de ferryhaven.

    Veel (eet)plezier op Thassos!

  • jean-louis.beeken@telenet.be

    hallo jota

    dank u jota voor uw info

    ik krijg al goeisting

    tot binnen 3 maand

  • Aleks

    Krambousa in Skala Potamias, naar mijn mening de beste restaurant op Thassos.

    In Panagia in het centrum, heb je als het ware een kruispunt met overal restaurants (als je er bent weet je wat ik bedoel). Hier serveren ze heerlijke lam en varken aan het spit.

    Oude haven van Limenas, visrestaurant Simi, erg goed.

    T h e o l o g o s , restaurant Kleoniki.

    Vermijden:

    In Limenas op de boulevard heb je een aantal restaurants (ze zien eruit als overdekte tenten) waarbij er iemand voor de ingang staat die je naar binnen probeert te lokken, op een irritante manier zeg maar. Ik heb mij een keer weten te verleiden, had ik niet moeten doen. Het eten was slecht en het voelt aan alsof je wordt opgejaagd om snel te eten en gelijk weer te vertrekken.

  • Pier

    Aleks heeft helemaal gelijk wanneer hij Krambousa noemt; natuurlijk weet je nooit of er zomaar in een dorpje een nog beter restaurantje is, maar het is een feest om in Krambousa te eten. De eigenaar gaat op z'n gemak even aan je tafeltje zitten om de bestelling op te nemen en maakt intussen een praatje met je over ditjes en datjes. In het Nederlands natuurlijk, want hij heeft jaren in Nederland gewerkt en heeft een Nederlandse vrouw. Hij runt met z'n broer de taverne en is TOP !

    Naar Theologos moet je op zondag gaan en dan rond 13 uur ongeveer bij Kleoniki aanschuiven. Ik weet niet of het nu met de crisis zo is, maar toen wij er enkele jaren geleden waren kwamen er een stuk of wat gezinnen binnen om gezamenlijk te lunchen en werd het bar gezellig. De eigenaar (en/of kok) staat voor het restaurant bij het draaiende spit de mensen naar binnen te praten terwijl hij intussen met een fluitje in de mond het (weinige) verkeer door het smalle straatje loodst.

    Wij hadden er een top middag !