crisis

  • xtel2

    Hallo

    Kan mij misschien iemand vertellen of er wat van de crisis te merken is. Hopelijk niet want wij gaan in sept naar Thassos.

    Je hoort de meest vreemde verhalen.Vroeger hoorde je dat veel mensen naar Griekenland gingen , volgens mij gaat er dit jaar bijna niemand.

    Groetjes Xtel

  • Wim M

    Zelf heb ik nog van niemand gehoord, dat ze vanwege de financiële ellende niet naar Griekenland gaan.

    Dat de gemiddelde Nederlander wat meer op de centjes zit is algemeen bekend. Een keer minder op vakantie is dan een optie.

    Vorig jaar in september nog op het schitterende Thassos geweest en als toerist niets van de crisis gemerkt. Wel van de jeugd gehoord, dat ze geen werk kunnen vinden en dus maar bij “Oom Georgos” wat op het terras bijklussen. Ook bij de Grieken moet de schoorsteen roken en ik reken er dan ook op dat we komende zomer weer meer dan welkom zijn.

    Groetjes,

    Wim

  • Pier

    Klopt, dat is wat ik ook hoorde van een kennis op lefkas.

    Ga er met een blij gemoed heen en besteedt je geld bij de locals wanneer het b.v. om het huren van een auto of scooter gaat.

    Wel goede afspraken maken natuurlijk (misschien met tussenkomst van de hotel eigenaar) maar ik denk dat het nu meer dan vertrouwd is. De toeristenbranche weet natuurlijk ook dat er op forums over dit soort zaken wordt overlegd.

    Thassos is trouwens een heel goede keus; ben er vier keer op vakantie geweest en het was elke keer geweldig ! ! !

    Wij zaten in Scala Potamias, maar wanneer je in Potos, Limenas of Limenaria zit dan is het ook prima.

    Geniet ervan zoals wij a.s. juni op lefkas gaan doen.

  • swb88in@hotmail.com

    Ik kom al ruim 35 jaar op Thassos.

    Wij gaan 5 juli weer die kant op.

    We wachten wel even a.s. zondag de verkiezingen af en kijken even wat er gaat gebeuren.

    Wij gaan altijd met de auto en moeten dus vanaf Igoumenitsa helemaal naar Thassos.

    Als wij het gevoel hebben dat deze reis niet veilig is dan gaan wij niet (we hebben geen zin in een steen door de voorruit).

    Ook nemen wij voldoende contanten mee want pinnen zal niet eenvoudig meer zijn schat ik zo.

    Eenmaal op Thassos hebben wij geen vrees.

    We hebben daar uiteraard goede contacten en alles is rustig.

    Men heeft het uiteraard wel zwaar op het moment.

  • Carla56

    Net terug van een geweldige vakantie op Thassos (stad) niets te merken van crisis, de mensen zijn er ontzettend vriendelijk en spontaan, volgens de eigenaars van het restaurant waar wij regelmatig aten zijn het aantal toeristen ook niet echt minder, dus ik zou om deze reden ook niet wegblijven uit Griekenland.

    In Athene zul je misschien wel wat merken van ongeregeldheden e.d. maar op de eilanden niet.

  • Wim M

    Zit bijna 2 weken op Evia en er is niets van een crisis te merken. Mensen aardig en er komt gewoon geld uit de muur.

    Wel een brand in Athene, dus zie af en toe een blusvliegtuig.