1e keer naar Thassos

  • bert-greetje@hotmail.com

    Wij gaan misschien naar Thassos half september. Zou appartement Marryan Epavlis een goede keuze zijn ? Wij zijn op zoek naar een

    rustige ligging met voor 's avonds een leuk stadje om te eten. Hoe is het weer half september ? Zijn er mooie stranden in de buurt ?

    Alvast bedankt !

    Groeten Greetje

  • Jota

    Hallo Greetje,

    Thassos is weliswaar niet zo heel groot, maar misschien kun je toch een plaatsnaam vermelden?

    Als ik er op google kom ik op Limenas (Thassos-stad) uit bij Sudtours. Als dat het is, ligt het zo te zien wel rustig, maar je moet wel van een stevige wandeling naar het centrum houden.

    Het weer is half september over het algemeen nog 25+ maar wel wat meer kans op een bui (die meestal kort maar hevig is).

    In het zuiden van het eiland (Limenaria en omgeving) kan het weer net wat beter zijn.

    In de omgeving van Limenas zijn diverse mooie stranden, net als op het hele eiland trouwens.

    Thassos, een goede keus!

  • bert-greetje@hotmail.com

    Klopt, het appartement ligt vlakbij Thassos-stad zie ik. Is dit een leuk stadje voor 's avonds ?

    Zijn er zandstranden ? Bedankt !

  • Jota

    Ja hoor, Limenas is een levendig stadje met veel restaurantjes, barretjes, winkeltjes, een leuke haven, museum, opgravingen door de hele stad. Dus genoeg te zien en te doen.

    In de buurt zijn ook zandstranden.

  • Carla56

    hoi Greetje

    wij zijn afgelopen dinsdag teruggekomen van Thassos, we hebben daar verbleven in het appartement Marryan Epvalis, (Thassos stad)

    ik kan het zeker aanraden, mooie appartementen, goed schoongehouden en het ligt in een mooie tuin, en aan een rustige weg gelegen.

    ik zou je wel aanraden als je er naartoe gaat om een appartement op de 2e (hoogste) verdieping te vragen daar heb je mooi zeezicht.

    Vanaf de appartementen is het ongeveer 15 minuten lopen naar het stadje, maar langs het strand is dat goed te doen en mooi wandelen.

    Er is een klein strand op 5 minuten lopen van het appartement.

    Thassos stad is zeker een aanrader om naar toe te gaan.

    groetjes Carla

  • bert-greetje@hotmail.com

    Bedankt voor de info ! Is dit reis ook goed te doen, gezien de boottocht ?

  • Jota

    Van de luchthaven naar de ferry is het 10-15 min. De vakantie begint zodra je op de ferry stapt! Heerlijk even uitwaaien en als je geluk hebt zie je nog dolfijnen.

    De overtocht duurt slechts 40 minuten.

    Dan nog slechts enkele minuten naar het appartement.

    Heb je al geboekt?