Eind augustus/welke plaats

  • Aleks

    Pier, ik verblijf elke keer in hotel Makrina, het is een kleinschalige appartementen complex, een beetje afgelegen maar wel 100 meter van het strand. Om het je nog beter uit te leggen, vanaf het balkon kijk je recht tegen het strandwacht torentje aan, als je snapt wat ik bedoel.Het is er netjes, schoon en gewoon niks te klagen.

    Weet je wat nog mooier is, als je je met een duikbril en snorkel in het ondiepe schone water zwemt. Je wil niet weten hoeveel vissen er om je heen zwemmen. Van alle stranden is dit volgens mij de schoonste. Al moet ik zeggen dat Livadi Beach en Saliara Beach (niet iedereen kent deze strand) ook schitterend is.

    Krambousa is mijn favoriete restaurant en de eigenaar Dmitri is ontzettend gastvrij, komt altijd even bij je aan tafel zitten om een praatje te maken Het is er wel altijd druk, van te voren reserveren of voor 20:00 binnenlopen is wel een vereiste want anders is het propvol. Het is mij wel eens overkomen dat er gewoon geen tafels vrij waren toen ik s avonds daar wat wilde eten. Nu kom ik daar vaak… of ik even geduld wou hebben, een minuut of 10 wou wandelen en na 10 minuten had ie wel wat voor me. En dat terwijl er nog meer mensen voor mij ook op een tafel zaten te wachten die zelfs werden geweigerd .. En na 10 minuten aangekomen gewoon een mooie plek aangewezen gekregen, perfect gewoon.

    Krambousa gebruikt gewoon goede en verse producten. Ik kijk dan ook nooit naar de menukaart maar vraag Dmitri altijd wat hij die dag vers heeft (tip!)

  • Jota

    Aleks zei: “Voor de rest zou ik zeggen, huur een dag of 2 iets en ga het eiland verkennen want er is zoveel meer dan alleen een luie strandvakantie.”

    Prima! Maar dan moet je inderdaad wel elk jaar terug komen om alles te kunnen zien en ontdekken. ;)

    Bijvoorbeeld de leuke bergdorpen Kazaviti, Theologos, Maries, Kastro met zijn kerk en knekelhuis, het meertje Genna, de watervallen bij Genna en Kastro, het natuurlijke marmerbad Giola pal aan zee, de opgravingen, het oude theater en het museum in Limenas, het schiereiland Alyki met z'n grotkapelletje, de kloosters.

    En zo kan ik nog wel even doorgaan…

  • Aleks

    Wat raar, met @#$%& bedoelde je zeker T h e o l o g o s

    Inderdaad zo kan je nog wel even doorgaan, Drakengrot en Acropolis in Limenas, klooster van Archangelou in Kinira. Heel veel dingen die jij noemt ,Jota, heb ik al gezien, voor dit jaar staan in ieder geval Kastro en T h e o l o g o s op het lijstje.

  • Jota

    Ja ik vergeet steeds dat T heologos hier kennelijk op de zwarte lijst staat of zoiets. Ik heb er al eens een mailtje aan gewaagd, maar de webmaster hier is niet zo wakker.

    Drakengrot??? Vertel! Je ziet, ook ik heb nog niet alles gezien.

    Trouwens, naar Kastro moet je met een Jeep. Mocht je interesse hebben, mijn man en ik organiseren op verzoek ook een (privé)jeeptour ;)

  • Wim M

    @ Jota! Bedankt voor je aanbevelingen!

    Gelukt, dankzij de inzet van Arke in de Utrechtsestraat in Amsterdam.

    Een tweede kamer voor 1 persoon in Aethria. 10 dagen ging niet, maar 8 is ook prima als afzakkertje voor we naar de herfst gaan.

    6 september zitten wij op een terras in Thassos-stad.

    Wim

  • Jota

    Mooi! Alvast maar Jammas! dan ;)

  • Aleks

    Vanuit Limenas, oude haven, voorbij visrestaurant Simi, klim je omhoog richting het theater, dat ken je vast wel.Vervolgens alsmaar omhoog lopen richting de ruines, even voor de Acropolis kom je een soort grot tegen, dat is er 1.Deze is niet zo speciaal.

    In Panagia heb je er ook 1, het wordt de Drakotrypa genoemd.

    Ik heb 2 jaar geleden een jeep gehuurd,ik kom weliswaar met een eigen auto maar wijk niet af van de normale wegen. Wat een geweldige ervaring was dat met de jeep, vanuit Potos naar het meer van Maries. Daar hebben we gepicknickt, vervolgens doorgereden naar de top van de berg Ypsario. Kastro hebben we overgeslagen en ook vorig jaar niet kunnen zien. Maar dit jaar gaan we deze zeker bezoeken en ook T heologos.

    Je mag me een pm sturen met de prijzen voor een jeeptour die jullie organiseren en wat er allemaal bij komt kijken, hoeft niet per se een prive tour te zijn. Ik ben daar met nog 2 gezinnen en wellicht hebben zij ook interesse in een jeeptour.