geboekt

  • Annet

    Hallo allemaal,

    Hier alvast de 1e geboekte vakantie naar Thassos. Afgelopen september naar Lefkas met uitstap voor een paar dagen naar de Zagoria dorpen. Was helemaal geweldig, strand en bergen. Nu ons volgende eiland op onze lijst om te bezoeken, Thassos. En in september gaan we naar Thassos stad. Klinkt allemaal goed wat ze erover schrijven. Dicht bij het gezellige centrum om de avonden door te brengen. We hebben er nu al zin in! Ook een uitstapje naar het vaste land om Filippi te bekijken staat op ons to do lijstje. (:P)

    Allemaal veel plezier met een mooie reis uit te zoeken!

    Groetjes, Annet

  • Wim M

    Annet,

    Het is anders, dan waar je vorig jaar was, maar zeker net zo leuk en mooi, maar kleiner. Het uitstapje naar het vasteland zal je zeker bevallen.

    Xanthi en Drama zijn ook prima voor een dagtrip (of iets met een overnachting)

    Veel plezier,

    Wim

  • Annet

    Klinkt goed Wim, gelijk al even de plaatsen gegoogled en inderdaad, mooie natuur, oude plaatsen, doen het altijd goed bij ons. We houden wel van een beetje cultuur snuiven in een mooie omgeving. De plaatsen doen me denken aan plaatsen die we bezocht hebben in Albanie. Ik kende deze plaatsen nog niet, dus goeie tip! Dank je wel!

    Groetjes, Annet

  • Jota

    Hi Annet,

    Filippi ligt op de weg naar Drama dus goed te combineren.

    Op donderdag is er markt in Drama en op zaterdag in Xanthi (alleen 's morgens!). Xanthi doet wat meer Oosters aan vanwege de vele moslims.

    Als je gek bent op natuur, denk dan ook eens aan de Nestoskloof. Je kunt 's morgens (om 10.15u geloof ik) uit Toxotes vertrekken voor een mooie rit door de kloof en in Stavroupoli stap je uit. De trein zelf moet wachten op de trein van de andere kant (10 minuutjes of zo) waar je dan weer instapt voor de terugtocht.

    Je kunt ook met de auto bij Toxotes een stukje de kloof inrijden op het terrein parkeren en de kloof een stuk inlopen.

    Lees hier mijn ervaringen met de Nestoskloof.

    Veel plezier op ons mooie Thassos!

  • Annet

    Hai Jota,

    Heb je verhaal gelezen, zou ook iets voor ons zijn geweest zoals je de wandeling beschrijft. Dat het net allemaal even iets anders gaat dan je denkt. En toch zal het op een aparte manier leuk geweest zijn om op terug te kijken.

    Maar zeker ook de moeite waard! We hebben nog tijd tekort als we alles willen gaan bekijken;-)

    Maar we beginnen natuurlijk wel eerst met Thassos te ontdekken! Want ook dat heeft genoeg mooie plekjes om te gaan ontdekken. Het is nog geeneens januari maar ik kan nu al 8 maanden er naar uitkijken van wat we allemaal kunnen gaan zien!!

    Groetjes Annet