overtocht

  • xtel

    Hallo

    Wij willen volgend jaar naar Thassos, nou willen we graag een auto huren, nou vraag ik me af, moeten we deze huren op het het afhaalpunt vliegveld van Kavala, of eerst met de bus naar de boot en dan op Thassos pas een auto huren. Ik weet nl niet wat de overtocht kost met de auto. Zonder is natuurlijk goedkoper maar het is ook handig als je meteen in de auto kunt stappen en niet eerst met de bus hoeft.

    Wie heeft hier ervaring mee.

    Groetjes Xtel

  • Jota

    Hallo Xtel,

    Naar mijn mening kun je de auto beter in de haven van Limenas op Thassos laten afleveren. Voor de overtocht met de auto betaal je (momenteel) 16 euro. Je kunt dan beter vanaf het vliegveld een taxi nemen naar Keramoti (ca. 10 min., 13 euro). Die staan vlak voor de uitgang van de luchthaven en je wordt dan bij de ferry afgezet, dus gedoe met koffers valt reuze mee.

    Er gaat geen lijnbus vanaf het vliegveld naar Keramoti!

    Kijk voor meer info ook eens op deze hyve.

  • Jota

    Hallo Xtel,

    Mijn advies zou zijn de auto af te laten leveren in de havel van Limenas, Thassos. De overtocht met de auto kost nl 16 euro.

    Een taxi vanaf het vliegveld naar Keramoti kost ca. 13 euro (10 min.). De taxi's staan vlak voor de uitgang van het luchthavengebouw en je wordt vlak bij de ferry afgezet, dus het gedoe met koffers valt reuze mee. En je hebt dan ook niet het gestress met inparkeren op de ferry ;)

    Kijk voor meer info ook een op deze site.

    Veel plezier op het mooie Thassos!

  • Jota

    Oeps! 2 x … er ging al iets mis met plaatsen. Nou ja, beter dubbel dan helemaal niet.

  • Pier

    Hoi,

    Wij zijn al vier keer op Thassos geweest en hebben elke keer op het eiland een auto gehuurd.

    Met de bus en de boot is helemaal niet erg en natuurlijk veel goedkoper dan met de auto, lijkt me.

  • xtel

    Ik heb me laten vertellen dat als je auto huurt op Thassos dat je dan niet met de auto van het eiland af mag.

    Dus als je een dagje Kavala of iets dergelijks wilt doen kan dit niet.

    Klopt dit!

  • Jota

    Ja en nee. Sommige auto's zijn alleen op het eiland verzekerd, vandaar dat je het eiland niet af mag. Maar bij de meeste verhuurders kun je regelen (soms tegen kleine bijbetaling) dat je toch het eiland af kan.

    Overigens als je een dagje Kavala wil doen, heb je geen auto nodig. Je vaart dan van Prinos over naar Kavala (met de draagvleugelboot of de normale ferry) en komt in het centrum van Kavala aan. Doe dit wel ‘s morgens want ’s middags is alles dicht! Op zaterdagmorgen is er markt op loopafstand van de ferryhaven.

  • xtel

    Dank je wel Jota, dit is nog eens een tip.

  • Jota

    Graag gedaan hoor! Haha, ik doe alles om “mijn” mooie eilandje te promoten ;)

  • xtel

    Ja, ik beb benieuwd. I voor ons de eerste keer.

    Mijn vriendin die is al zeker 4 x op Thassos geweest, zij zegd, voor ons is het iedere keer weer thuis komen.

    Groetjes Xtel