Vakantie

  • Carla56

    Eindelijk is het bijna zover op 29 mei gaan we naar Thassos,

    ben erg benieuwd hoe het eiland is, we zijn al veel in Griekenland geweest maar nog nooit op Thassos

    we hebben er in elk geval veel zin in.

    Veel over gelezen en gehoord van een collega die er ook is geweest,

    ondanks dat veel mensen tegen ons zeuren om toch maar niet naar Griekenland te gaan dit jaar,

    laten we ons echt niet weerhouden om naar ons favoriete vakantieland te gaan, ik denk dat het allemaal

    best meevalt.

  • Wim M

    Ja, tegen ons zeuren ze ook. Zou je dat wel doen enz. enz.

    Je gaat het een prachtig eiland vinden en neem op de boot brood mee voor de meeuwen.

    Groetjes,

    Wim

  • Pier

    Dag Carla,

    Net zoals Wim denkt, weet ik ook zeker dat je verrukt van Thassos zult zijn.

    Het hangt er misschien iets vanaf waar je bivakkeert, maar het is een geweldig eiland.

    Ik begrijp echt niet waarom vele mensen zo'n tegenzin in Griekenland hebben.

    Ze nu laten stikken is asociaal en is nooit de bedoeling van de Europese Unie geweest.

    Wij huilen in elk geval niet mee met de wolven en gaan vol overtuiging op 9 juni naar Nidri, Lefkas.

    Goede vakantie toe gewenst en geniet !

  • Carla56

    Dank je Wim en Pier.

    We zitten in Thassos stad en dank voor de tip zal brood meenemen voor de meeuwen.

    morgenochten om half 7 vliegen we, gisteren ook weer veel negatiefs te horen gekregen over Griekenland,

    wij trekken ons daar niks van aan en gaan gewoon lekker op vakantie.

    Pier ook een heel fijne vakantie gewenst op het mooie Lefkas.

    groetjes Carla

  • Ingrid

    Hai, Carla

    Ook wij gaan gewoon naar Griekenland omdat het nu eenmaal erg mooi is en hebben nu

    ook voor Thassos stad gekozen half juni. Als je leuke tips hebt na je vakantie wil je die

    dan met mij en andere lezers delen? En, niet dat het altijd hetzelfde zal zijn, maar zou je

    mij kunnen zeggen bij de terugvlucht of het vliegtuig zeewaarts of landinwaarts opstijgt?

    Geniet!!!!!!!!!

    Groet, Ingrid.

  • Jota

    Jullie zullen zien dat Thassos een prachtig eiland is. Ook half juni zal het eiland nog prachtig groen zijn, want er is in mei een record hoeveelheid regen gevallen. Niet zo leuk voor de toeristen die hier de afgelopen 2 weken waren helaas, maar het betekent wel dat de natuur er weer even tegen kan.

    Je zult hier geen last hebben van onrust en niets merken van de crisis, behalve dat helaas een aantal zaken heeft moeten sluiten en er duidelijk minder toeristen zijn dan voorgaande jaren.

    Veel plezier op Thassos en Pier op Lefkas!

  • Pier

    Dank je wel Tanja en groet Joop van ons !

  • Carla56

    Hai Ingrid.

    Wij zijn inmiddels terug van een super fijne vakantie in Thassos stad.

    Wat een ontzettend mooi eiland, we hebben echt genoten.

    De mensen zijn er ook ontzettend aardig en spontaan.

    In elk geval geen enkele last gehad van onrust en crisis, de eerste week was het nog wat rustiger

    maar de 2e week begon het al behoorlijk drukker te worden, in elk geval op de terrasjes en in de stad

    zeker in het weekend dan komen er ook veel Grieken naartoe.

    Wij hebben 4 dagen een auto gehuurd, zeker de moeite waard, een scooter kan natuurlijk ook,

    maar wij namen altijd een parasol mee voor onderweg als we een mooi strandje zagen konden we daar stoppen.

    Al hadden we achteraf de parasol nergens nodig, overal kon je gratis van ligbedjes en parasols gebruik maken (soms moest je een consumptie nemen) maar dat doe je toch meestal met die warmte, en wij gingen ook altijd eten 's-middags op het terrasje waar we zaten op het strand, maar dat was geen verplichting.

    In Thassos stad is ook al veel te zien, oa een archeologisch museum

    Ook is het leuk om naar het bergdorpje Theologo te gaan

    Skala Potmia met de Golden Beach.

    Limenaria en Potos zijn ook leuk om naartoe te gaan.

    Het is makkelijk rijden op Thassos er loopt een tweebaans weg langs de kust daarover rijd je het hele eiland rond, dus je kunt er echt relaxt rondrijden.

    Vwb de terugvlucht het vliegtuig steeg zeewaarts op, ik heb het helaas niet zo goed kunnen zien omdat ik niet bij het raam zat, jammer.

    Ik wens jullie dan ook een hele fijne vakantie op het mooie Thassos.

    groetjes Carla

  • Ingrid

    Leuk om je berichtje te lezen. Wij zijn nu aan het aftellen, dinsdag vertrekken we. Echt zin in en het weer ziet er daar goed uit.

    Je kan er dus nog gewoon pinnen begrijp ik. Je hoort veel apen en beren verhalen en dat maakt je wat onzeker.

    We zien wel. We gaan er wat van maken. Griekenland, zon zee strand en sfeer, wie doet ons wat!

    Hoop dat je nog even lekker na kunt genieten en niet gelijk moet werken ofzo.

    Kalinichta

    Ingrid.

  • Jota

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad Carla!

    En nog fijner dat je vermeldt dat er hier geen onrust heerst!

    Zulke verhalen hebben we zeker nodig, want alle negativiteit in de media maakt het toerisme simpelweg kapot. En dat is catastrofaal voor een land in crisis dat het moet hebben van toerisme…

    @Ingrid: maak je echt geen zorgen en geloof de indianenverhalen niet! Er komt gewoon geld uit de automaten en er is geen schaarste. Veel plezier op Thassos!