Eind augustus/welke plaats

  • Tata1979

    Hai Griekenlandliefhebbers ;-)

    Wij (33 en 36) zijn net als vele andere helemaal gek van Griekenland en hebben al zo'n 13 eilanden gehad, maar Thassos nog niet en die staat ook nog op ons lijstje.

    We willen heel graag gaan boeken voor eind augustus, 2 weken, alleen weten we niet zo goed waar we moeten gaan zitten. Ik kon er niet helemaal uit.

    We houden zeg maar van gezelligheid, maar ook van rust (dat je drukte kunt opzoeken)

    Als voorbeeld:

    Nidri op Lefkas

    Pythagorion op Samos

    Kamari op Santorini

    Molyvos op Lesbos

    Zoiets … dus dat je wel wat keuze hebt uit gezellige restaurantjes.

    Verder doen we meestal scootertje huren of autootje om wat van het eiland te zien.

    Houden van ‘s morgens lekker op pad gaan en eventueel ’s middags nog ff aan strand of zwembad of onderweg naar een strandje …

    Ik weet nu niet zo goed waar we het beste op Thassos kunnen zitten en misschien kunnen jullie iets aanraden. We willen eigenlijk deze week gaan boeken, wil naar de ZON ;-)

    Hopelijk hebben jullie ideeen, zou super zijn.

    Groetjes Tata … helemaal gek van Griekenland …

  • Jota

    Hallo Tata,

    Thassos nog niet gezien? Schande! ;) Ik weet zeker dat het je hier zal bevallen. Zon hebben we hier in elk geval genoeg.

    Ik denk dat de beste keuze voor jullie is Limenas in het noorden of Limenaria in het zuiden.

    Zelf verhuur ik particuliere woningen in de omgeving van Limenaria. Allemaal rustig gelegen, maar op geringe afstand van wat meer drukte.

    Zeker als je een scootertje hebt, is Kalivia een aanrader. Kijk maar eens op www.jotathassos.info daar vind je ook meer info over het eiland.

    Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

    Groetjes Tanja (helemaal gek van Thassos ;) )

  • Wim M

    Over Santorini kan ik niet oordelen, maar Thassosstad steekt met kop en schouders boven de andere plaatsen uit.

    Vorig jaar september zijn wij er weer eens teruggeweest na 4 jaar en het was echt geweldig. (hotel Aethria)

    Schuin aan de overkant kan je goede scooters huren. Het is een schitterend eiland en over de rondweg ben je na 100 km weer thuis.

    Dit jaar wilden wij weer gaan met een derde persoon. Je zal het niet geloven, maar een bekende reisorganisatie wil ons geen 2e kamer voor 1 persoon leveren.

    Dus nu nodgedwongen naar Lesbos met een ander.

    Veel plezier,

    Wim

  • Jota

    Hey Wim,

    waarom heb je dan niet een losse vlucht geboekt en zelf bij Aethria of elders de accommodatie geregeld? Je weet vast wel dat dat heel prima lukt toch?

  • Wim M

    Hi Tanja,

    Ja, dat had ik ook moeten doen. Maar ik was zo boos! en dan neem je niet altijd de juiste beslisseingen.

    Goedkoper was ik zeker niet uitgweest. Nu naar Lesbos met een andere reisorganisatie. Maandag hoor ik of de boeking voor de ene persoon doorgaat!. Molivos is een roteind rijden kan ik mij herinneren. (is op aanvraag! Duurt 4 dagen! Waar is de Hollanse koopmansgeest?)

    Zo niet dan kom ik met een losse vlucht naar Thassos en bel ik Aethria wel op.Vanaf de haven is het te lopen. De reiswereld moet vooral zo doorgaan. Wat ik vraag is een losse hotelkamer voor een 3e persoon, meer niet.

    Wie namen van touroperators weten wil, mag mij prive zeker mailen.

    Groetjes,

    Wim

  • Tata1979

    Hai Jota,

    Nee Thassos nog niet gezien, slecht hè? Maar gaan ook nog wel 's naar andere landen dan alleen Griekenland, maar Griekenland blijft mijn favoriet, daar voel ik me echt relaxed op de eilanden.

    Wat leuk trouwens dat je eigen woningen hebt, ziet er leuk uit … maar we zijn meer van de appartementjes of hotelletje met een zwembad erbij … ik ga nog 's goed zoeken. Volgens mij moet ik gaan opschieten, want anders is echt alles vol zometeen.

    Wim M, dank je wel ook voor je reactie … wat achterlijk dat je niet een extra kamer kon boeken.

    Ben echt wel heel benieuwd naar Thassos. Leef allemaal goede verhalen dat het gewoon nog moet kunnen naar Griekenland op vakantie en dat je niets van het “gezeur” merkt. Zolang je vlucht gaat, kunt eten, drinken, pinnen en relaxen dan is het goed, ja toch? Neem aan dat de mensen daar ook gewoon geld willen verdienen.

    Ik ga nog 's ff verder zoeken.

    Groetjes Tata

  • Jota

    @Wim

    Ik weet natuurlijk niet hoelang je wil komen en wanneer, maar in sept. vlieg je met Ryan Air van Weeze naar Thessaloniki voor 60 euro! Voor die prijs kun je met z'n 3en wel een taxi naar Keramoti nemen (ca. 160 euro). Met een beetje geluk haal je dan de laatste ferry ook nog (als de tijden niet veranderen). En zo niet dan kun je in Keramoti overnachten en ben je de volgende morgen zo in Limenas.

    Je zegt het maar hoor, ik vind wel een oplossing ;)

    Van het vliegveld naar Molyvos is het idd een uur rijden voor zover ik me kan herinneren.

  • Aleks

    Thassos is mooi, zeer mooi. Ik ga er over 3 weken naartoe voor de 5e keer. En dat 5 jaren achter mekaar. Ik weet niet wat het is met dat eiland maar er is iets wat mij zo aantrekt waardoor ik er elk jaar weer naartoe ga. Ik verblijf altijd in Skala Potamias waar het over het algemeen erg rustig is, maar `s avonds de drukte eventueel kan opzoeken. Dat is in feite de hoofdstraat waar alle restaurants en winkels zich bevinden. Voor de rest is het er er rustig, mooie zandstrand en het water is superschoon, het mooie van dit strand is dat het erg ondiep is, je kan werkelijk 100 meter het water inlopen terwijl het water maar tot je knieen komt. In de middag kan de temperatuur van het zeewater hier dan ook oplopen tot een graadje of 28/30 en ik kan je vertellen dat dit goddelijk lekker is.

    Voor de rest is dit in principe een prima thuisbasis als je dingen wilt ondernemen, Skala Potamias ligt tussen Limenas, hoofdstad en Limenaria, de 2e grote van Thassos.

    Vanuit Potamias zelf kan je de berg Ypsario beklimmen, hier heb geen professionele ervaring of klimgerei voor nodig want he is voornamelijk naar boven lopen maar enige conditie is wel vereist, want je bent toch al 8 uur kwijt voor heen en terug.

    In Skala Potamias kan je scooters, quads,ATVs en auto/ jeeps huren om het eiland te verkennen. Als je echt de drukte wilt opzoeken dan is dat er zeker te vinden in Limenas. Voor de rest zou ik zeggen, huur een dag of 2 iets en ga het eiland verkennen want er is zoveel meer dan alleen een luie strandvakantie.

  • Aleks

    Inderdaad, vaak ook nog veel voordeliger, misschien wel wat puzzelwerk ivm aansluiten van accomodatie en vluchten, maar je hetb wel zelf de regie in eigen handen. Ik boek zelf ook nooit via een reisorganisatie. Ik onderhandel direct met de eigenaar van het hotel waar ik naartoe wil wat prima lukt en ook nog flinke kortingen oplevert, wat uiteraard weer volop wordt uitgegeven daar ;)

  • Pier

    Jaloers Aleks, dat ben ik………

    We zitten met wat gezondheids problemen, anders hadden we ook al geboekt.

    Waar verblijf je in Skala Potamias; de laatste keer dat wij er waren zaten we in Blue View.

    Is ff klimmen, maar dan heb je ook wat > een goddelijk uitzicht over Golden Beach.

    De naam Golden Beach is ontleed aan het goud wat er heel vroeger moet zijn gevonden.

    Wanneer de zon op het water schijnt en je woelt wat door het zand, dan zie je het goud stof schitteren

    en wanneer daar tussen ook nog kleine visjes om je benen zwemmen…….wauwB)

    Veel plezier en doe ze bij Krambouso de hartelijke groeten

    pier